ARENA RANDERS ARRANGEMENTER MAD & DRIKKE MØDER & KONFERENCER MOTIONSCENTER
SENESTE NYT
Her finder du seneste nyt og nyttig ny information fra Arena Randers og omegn.

Arena Randers må ikke længere bruge tribunerne i den nye arena

Det har en syns- og skønsmand vurderet i sin rapport om fejl og mangler ved tribunerne i den nye Arena. Det er en meget grundig erklæring, der udtaler sig tydeligt om en række forhold. 

De alvorligste er:
• At tribunerne ikke overholder gældende normer og krav, herunder sikkerhedsforskrifter og flugtvejskrav, for konstruktioner beregnet til arrangementer med publikum
• At den manglende CE-mærkning (el) og ikke korrekt udfyldt overensstemmelseserklæring gør, at produktet ikke er lovligt markedsført/leveret til brug. 

Hertil er også udtalt kritik af proceduren for opstilling/nedtagning, der ikke overholder Arbejdstilsynets regler, og endelig er det vurderet nødvendigt med udskiftning af stolesæder grundet fejl i produktionen.

Betydningen for anvendelse af Arena 1
Hverdagsidræt, bevægelse samt events uden brug af tribuner kan forløbe uhindret. På den korte og mellemlange bane flytter vi events, der kræver siddepladser, til Arena 2, hvis det er muligt. 

Til større begivenheder, som fx koncerter og events, begrænser det antallet af tilskuerpladser øjeblikkeligt - En begrænsning, der vil række langt ind i 2023. Hermed forsinkes yderligere brugen af den nye arena. 

Til den kommende arenakoncert med Queen Machine (17/11) prioriteres det, at koncerten forbliver i Arena 1. Lyden i Arena 1 er i top-3 for landets arenaer, og er derfor helt perfekt til denne koncert. Vi er i dialog med arrangøren; for at finde en konstruktiv løsning, så koncerten kan gennemføres som planlagt, og således at de, der har købt siddeplads også har en siddeplads.

På baggrund af erklæringen fra Syns- og Skønsmanden skal vi skal sammen med entreprenøren have lavet aftaler om, hvordan vi kommer videre. Totalentreprenør Max Bögl, der har bygget Arenaen, er også ansvarlig for leveringen af de eksisterende tribuner. 
Sommeren 2022 blev brugt på en succesfuld udskiftning af gulvet i Arena 1, og af hensyn til driften samt tidsplanen for leverance og montering, er det ikke usandsynligt, at sommeren 2023 eventuelt skal bruges på at montere nye tribuner.

Kontakt – Arena Randers
Formand: Søren Møller Mobil: 23280234 - Mail: sm57@outlook.dk
Direktør: Morten Arnesen Mobil: 61638537 – Mail: morten@arenaranders.dk
 
Arena Randers i rødt og hvidt 

I lørdags vandt de danske håndboldkvinder over Schweiz i Arena Randers.
Det er en fornøjelse at dele denne flotte video, som Håndboldkvinderne har filmet i vores flotte Arena.

Tillykke med sejren til Danmark og tak for en super håndboldkamp.

Rejs tilbage til Vikingetiden med Jeanette Varberg

Der går mange myter og historier om fortidens plyndringer, magtkampe og togter, som vikingerne drog ud på. Jeanette Varberg tager os med tilbage i tiden den 7. februar 2023, når hun fortæller om en af de helt centrale perioder i Danmarkshistorien, nemlig Vikingetiden.

Jeanette Varberg er arkæolog, museumsinspektør på Nationalmuseet og formidler af Danmarks forhistorie som forfatter, skarp debattør og foredragsholder. Derudover er hun ekspert på DR’s serie, Historie om Danmark. 

Vikingetiden er central for de spor, der blev sat i datidens Europa og i resten af verden, og Jeanette Varberg dykker ned i deres mystiske historie og politiske magtspil. Tiden så også en stærk udvikling af de skandinaviske kongedømmer, som har grundlagt det Danmark, vi kender i dag. 

Med sin bestsellerbog, Viking - Ran, ild og sværd, bliver der gravet dybt ned i vikingernes storhedstid og deres store betydning for vores land, som en af de vigtigste tidsperioder i dansk historie. 

Praktisk information
Foredraget med Jeanette Varberg bliver afholdt i Arena Randers den 7. februar 2023 klokken 19.00-21.00, hvor det er muligt at tilkøbe spisning i bedste vikingestil inden arrangementet. 

SE MERE - KØB BILLET

Oplev Barcode Brothers, Dj Aligator, Basshunter & Italobrothers lørdag den 29. oktober i Arena Randers. 

Skrål med på Boten Anna, Stamp On The Ground, SMS eller fløjt med på The Whistle Song.  Der bliver fuld skrue på - med masser af energi og hård bas. 

Elsker du bas lige så meget, som vi gør? Så vil du elske Mega Bass!

Find mere information og køb billet

FORMULA FUN FOREDRAG MED FORMEL 1-JOURNALIST PETER NYGAARD I ARENA RANDERS DEN 22. SEPTEMBER 2022


Formel 1-journalist Peter Nygaard har rejst verden rundt til mere end 600 grandprixer siden 1982. Han har de seneste år holdt en række velbesøgte foredrag i den lidt mere nørdede afdeling, men i Randers vil han prøve noget nyt - Formula One skal blive til Formula Fun:
”Formel 1 er efter min mening aldrig kedeligt, men nogle gange kan det godt blive lidt nørdet og forudsigeligt. Her får vi en aften, hvor der er fokus på de sjove og tankevækkende historier og episoder, jeg har oplevet igennem alle disse år.”

Find mere information og køb billet

                                                                                                                                                                                                                                       Fotograf Lars Møller
Arena Randers bliver værter for dansk landsholdshåndbold 


Kvindelandsholdet varmer op til EM 2022, når de i september spiller Sparekassen Kronjylland/Bring Golden League på dansk grund, blandt andet i Arena Randers. Billetter til alle tre kampe sættes i salg den 5. juli kl. 10.00.

Håndbolddanmark er gået på sommerferie. Nogle er rykket ud i sandet, nogle på håndboldskole og andre puster velfortjent ud ovenpå en lang sæson. Men inden længe begynder det måske at krible lidt i fingrene igen for at komme til håndbold – og ikke mindst at komme ud og se nogle fede håndboldkampe. Og det er der heldigvis snart mulighed for igen.

Til efteråret vender kvindelandsholdet nemlig stærkt tilbage og gæster hele tre danske haller, når der skal spilles Sparekassen Kronjylland/Bring Golden League i slutningen af september. 

Randers, Aarhus og Ikast er udpeget til at danne ramme om tre fede opgør, hvor Danmark møder Norge, Holland og Schweiz i det nye set up for Golden League. 
Og i Randers ser de frem til at få det danske kvindelandshold på besøg:
”Det er en super nyhed. Vi glæder os rigtig meget til at opleve nervepirrende håndbold af høj kvalitet. VI har lange og stolte traditioner inden for håndbold her i Randers, og jeg ved, at kvindelandsholdet vil blive taget rigtig godt imod af de mange fans,” siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune

Billetter kan købes fra i dag
Hvis du vil være blandt de første til at sikre dig en plads på tribunerne til de kommende kampe, skal du allerede sidde klar i dag kl. 10.00, hvor billetterne sættes i salg hos Ticketmaster.

KØB BILLET HER

Golden League er en vigtig del af landsholdets forberedelser til EM, der allerede begynder den 4. november. Og landstræner Jesper Jensen ser frem til at kunne tage hul på de sidste forberedelser med landsholdet. 

”Lige nu er spillerne sendt afsted på en meget velfortjent sommerferie. Vi kan virkelig være stolte af de resultater vi leverede i denne sæson, men der er ingen tvivl om, at alt fokus allerede er sat ind på EM-slutrunden i november, og at vi er sultne efter at levere endnu flere gode resultater. Så at få tre kampe på dansk grund, hvor vi kan pudse formen af foran et fantastisk hjemmepublikum, dét ser jeg frem til,” siger landstræner Jesper Jensen. 

Kampprogram for Sparekassen Kronjylland/Bring Golden League:

29. september kl. 20.30: Danmark – Holland i Ceres Arena, Aarhus (vises på TV2 Sport) 
1. oktober kl. 16.00: Danmark – Schweiz i Arena Randers (vises på TV2)
2. oktober kl. 16.00: Danmark – Norge i IBF Arena, Sportscenter Ikast (vises på TV2)

Legendariske Queen Machine indtager Arena Randers


De musikglade randrusianere kan godt se frem til den 17. november 2022, hvor det populære tribute-band, Queen Machine, indvier koncertformatet i den nye Arena 1. Queen Machine har tidligere med stor succes spillet Randers op, og Arena Randers og Futurelive glæder sig til at give endnu flere muligheden for at opleve alle de udødelige hits fortolket af nogle af landets, måske verdens, bedste Queen-performere.

Nu åbner de den nye Arena 1 i Randers, og det kan hele byen godt begynde at se frem til. 
”Arena Randers er kendt som en førsteklasses sportsarena, og nu kommer turen så til vores eminente kulturfaciliteter i Arena 1, der er blandt de bedste i landet. Og det kommer koncerten med Queen Machine til at slå fast med syvtommersøm. Vi kan slet ikke udtrykke, hvor meget vi glæder os til at invitere byens borgere til et brag af en rockkoncert,” siger Morten Arnesen, ny direktør for Arena Randers.

Der er ingen tvivl om, at bandet er opgaven voksen, og det bliver en koncert, man ikke vil gå glip af. I over ti år har Queen Machine med stor succes begejstret publikum på danske såvel som udenlandske scener med storslåede og medrivende koncertoplevelser. Og nu er turen så kommet
til Arena Randers. 

”Man kan ikke sætte spørgsmålstegn ved Queen Machine talent og evne til at underholde.
Når de går på scenen, er det altid en fest, og spilleglæden hos de fem gutter er aldrig at tage fejl af. Derfor er vi stolte af, at vi har fået dem til at slå et smut forbi Randers,” siger Kristian Gislason, direktør for Futurelive som er medarrangør.

Og et brag bliver det, bandet med storsyngende Bjarke Baisner i front træder op på scenen, for at tryllebinde et danseglad publikum med kendte sange som We Will Rock You, Bohemian Rhapsody, I Want To Break Free, Don’t Stop Me Now, Somebody To Love og A Kind of Magic.

Og magisk bliver det i Arena Randers, så vi kan kun opfordre til, at man hurtigst muligt får fingrene i en billet og sætter et stort, fedt kryds i kalenderen TORSDAG D. 17. NOVEMBER 2022.

Praktisk
Billetterne koster 300 kr. inkl. gebyr og kan købes på Ticketmaster.dk.

B2B- og VIP-billetter er disponible på Ticketmaster eller ved henvendelse til
Futurelive / Salgschef: Lars Breum lars@futurelive.dk
Futurelive / Key Account Manager: Anders Pedersen Anders@futurelive.dk
Arena Randers Sanne Schmidt Bendixen sanne@arenaranders.dk

Glade rockhilsner fra
Futurelive og Arena Randers
AFLYST
Claus Hassing - Akustisk solo-koncert i Arena Randers den 29. april 2022 kl. 18.30

Grundet manglende tilslutning til koncerten, er vi nødsaget til at aflyse koncerten
De kunder de har købt billet, er blevet kontaktet direkte på mail.
Vi håber at vi på et senere tidspunkt kan afholde en koncert med Claus Hassing.

Pressemeddelelse 7. januar 2022


Morten Arnesen skal være ny direktør i Randers Idrætshaller. 
Det er et kendt ansigt i byen, som nu skal være direktør for Randers Idrætshaller. Formand for bestyrelsen for Randers Idrætshaller, Søren Møller, fortæller, at det var en enig bestyrelse, som pegede på Morten Arnesen som ny direktør for Randers Idrætshaller. ”Vi tror på, at Morten er den rigtige mand til at stå i spidsen for udviklingen af Arena Randers til at være det store samlingspunkt i byen. Der er mange bolde i luften i vores virksomhed og Morten er manden, som forstår at gribe dem og spille godt sammen med foreningslivet, befolkningen og erhvervslivet. Morten har vist i sin karriere, at han er virkelig god til relationer og til at skabe en stærk langsigtet udvikling”. 
Morten Arnesen kommer fra en stilling som direktør i Dansk Hestevæddeløb. Før det har han været kommerciel chef i Randers FC og i en lang årrække biografdirektør i Nordisk Films Biograf i Randers. 
 
Morten Arnesen siger, at han ikke kunne lade være med at søge stillingen og glæder sig meget til at komme tilbage til et virke i Randers. Morten Arnesen udtaler: ”Jeg ønsker at bidrage til, at Randers Idrætshaller med Arena Randers bliver Jyllands fyrtårn; en rollemodel, hvor det kommercielle og foreningslivet lever side om side og fylder rammerne med puls, fællesskab og kreativitet”. 
Morten Arnesen tiltræder stillingen, så snart han kan frigøres fra sin nuværende stilling og de opgaver, som skal rundes godt af der. 
 
 
For yderligere spørgsmål og kommentarer:
Formand Søren Møller - 23 28 02 34
Morten Arnesen - 61 63 85 37

 

29. - 30. januar 2022 SkiOutlet i Arena Randers

Find mere information - HER
Arena Randers ønsker alle en glædelig jul samt et godt nytår

Black Week tilbud gældende frem til Cyber Monday. 

Det får du:
SPAR KR. 300,-

Der er en bindingsperiode på tilbuddet frem til 28/2-2022 (mindstepris kr. 400,- inkl. nøglebrik).
Efter bindingsperioden overgår ”Black Week tilbuddet” automatisk til almindeligt medlemsskab på kr. 200,- pr. mdr.

KØB BLACK WEEK TILBUD

Claus Hassing vender tilbage i Arena Randers den 29. april 2022.
Vi gentager succesen - Claus Hassing spiller igen op til en fantastisk og hyggelig aften i Arena Randers.

Find mere information om koncerten og køb billet - HER

Julefesten starter i Arena Randers

På med julesweateren og kridt danseskoene, for om lidt begynder julefrokostsæsonen, og det betyder lækker julemad og drikkevarer ad libitum – i hvert fald, hvis du spørger Arena Randers.

Den 3. december 2021 inviterer byens Arena til julefrokost med alt julehjertet begærer, og foruden mad og drikke kan gæsterne se frem til et dansegulv, der spilles op af Østkyst Hustlers, DJ Smash og ikke mindst en surprise-gæst.

Corona stak desværre en pind i hjulet for mange af sidste års julefrokoster, og derfor er der en forventning om, at der dette år bliver ekstra festligt, når de sidste Corona-rester skal danses væk. Og her står Arena Randers klar til at hjælpe.

”Jeg tror, at der er mange, der sidste år savnede julefrokosterne med venner og kolleger, og som er klar til at have en ekstra hyggelig fest i år. Vi har pynter vores lokaler op til jul og står klar til at invitere vores gæster ind til en julefrokost, hvor der ikke kommer til at mangle hverken mad, drikke eller den gode stemning”, siger Gitte Nørgaard, direktør for Arena Randers.

Der serveres traditionelle juleretter, og gæsterne kan se frem til overdådig menu, der serveres som delemad ved bordene, med blandt andet sild og snaps, lune fiskefileter, tarteletter med høns i asparges og ikke mindst ribbenssteg med sprød svær – som mor lavede den. Og man kan godt begynde at glæde sig, for det hele laves fra bunden med de bedste lokale råvarer i Arena Randers’ eget køkken.

Uanset om det er vennegruppen, der skal samles eller kollegerne, der skal med til en festlig aften, så står Arena Randers klar med en julefrokost uden trængsel og alarm, men med hyggen i højsædet.

Prisen alt inklusiv er kun 995,- pr. person.

Kontakt Arena Randers på +45 86 42 21 79 for booking.
Direktør for Arena Randers / Randers Idrætshaller

Randers Idrætshaller er i en spændende udvikling, blandt andet med den nye flotte Arena Randers, og vi søger en administrerende direktør, som kan sætte Arena Randers og Randers Idrætshaller på landkortet i Danmark som ramme om store events, konferencer og koncerter.

Opgaven
Stillingen har en sammensat karakter, hvor man skal spænde bredt fra at lede en god facilitet for foreningsidræt til at være en topprofessionel aktør i forhold til events og konferencer. Direktøren har det samlede ansvar for drift og udvikling af Randers Idrætshaller, herunder det ledelsesmæssige ansvar for organisationen, deltagelse i den daglig drift hvor det er påkrævet og sikre en sund økonomi med en opadgående vækstkurve. Organisationen har i dag 18 medarbejdere.

Strategiplanen frem mod 2026 indeholder en væsentlig vækst på forretningsområderne F&B, møder og events. Direktøren skal tage stort ejerskab for denne udvikling. For at sikre at den vækst og udvikling kan finde sted, vil det kræve et ledelsesmæssigt fokus på udvikling af kompetencer og sikre medarbejdertrivsel og engagement.

Randers Idrætshaller er sat i verden for borgerne i Randers og omegn og for erhvervslivet. Kontakten med og relationen til byen, borgerne og erhvervslivet er afgørende for den ønskede udvikling. Derfor er det vigtigt, at direktøren har lyst og evne til at skabe og vedligeholde gode relationer.

På kort sigt skal det også nævnes, at direktøren vil skulle sikre endelig færdiggørelse af byggeriet af Arenaen.

Organisation
Randers Idrætshaller er en selvejende institution, som ledes af en bestyrelse. Der holdes 6 årlige bestyrelsesmøder. Bestyrelsen er sammensat med tre medlemmer, som er udpeget af Randers Kommune, herunder formanden, og fire medlemmer som vælges af et repræsentantskab, der er sammensat af de foreningerne, som bruger Randers Idrætshaller.

Samarbejdet mellem direktøren og bestyrelsen, og særligt bestyrelsesformanden, er tæt og er kendetegnet ved sparring, løbende opfølgning og en høj grad af frihed og rum for direktøren til at nå målsætningerne.

Profil
Bestyrelsen ønsker, at direktøren er en synlig og resultatorienteret leder, der forstår at kommunikere med kunder og medarbejdere. Vi ønsker en imødekommende ledelsesstil, hvor der sættes konkrete mål og problemer løses i samarbejde med ledergruppen og personalet. Vi forventer, at direktøren har blik både for muligheder og udfordringer, således ledelsen er på forkant med opgaverne.

Det er afgørende, at direktøren evner – og har lyst til at stå i spidsen for – at personificere en ambitiøs serviceorienteret organisation. Direktøren skal brænde for, at Arenaen opleves som en af de førende Arenaer i Danmark. Ligeledes er det vigtigt, at direktøren har kendskab til og interesse for foreningsliv og idræt og også tænder på at bidrage til en høj idrætsdeltagelse og et levende miljø for talentudvikling.

Stillingen aflønnes konkurrencedygtigt med en god pensions- og bonusordning.
--
Arena Randers og PeopleVenue samarbejder om at finde den nye direktør, og det er derfor PeopleVenue, som tager sig af dialogen med og håndteringen af kandidater i den indledende fase.

Send et CV og en motiveret ansøgning via LinkedIn i ét samlet dokument – disse håndteres løbende. Spørgsmål rettes til Kristinna Runge Vangkilde på kristinna@peoplevenue.dk eller +45 2869 2949.

SØG JOBBET
Direktør Gitte Nørgaard har indgået en aftale om fratrædelse med Randers Idrætshaller

Baggrund for fratrædelsen

Gitte Nørgaard har siden 2002 været direktør for Randers idrætshaller og har i alle årene været hallernes ansigt udadtil med store relationer til byens forenings- og erhvervsliv. Gitte har udført opgaven med omhu og på en god, respekteret og kvalificeret måde. Randers Idrætshaller har udviklet sig i hele perioden og står nu som en større og stærkere organisation.

Direktør Gitte Nørgaard har de seneste år, sammen med driften af Randers Idrætshaller, haft ansvar for at være bygherre for opførelsen af Multiarenaen ved Arena Randers. Det har vist sig at være et vanskeligt og kompliceret forløb, da samarbejdet med totalentreprenøren har været problemfyldt. Den efterfølgende voldgiftssag faldt helt og aldeles ud til Randers Idrætshallers fordel og viser, at bestyrelse og direktion hele vejen har truffet de rigtige beslutninger i et elfers vanskeligt forløb.
En Syn- og Skønsforretning har netop bekræftet, at totalentreprenøren for dennes regning, også skal lægge et nyt gulv i arenaen, da gulvet er begyndt at bule op.

Byggeriet modtog i maj måned Nohrcon's pris — Årets Idrætsbyggeri 2021.

Færdiggørelsen af Multiarena Randers er nu ved at være i mål og virksomheden Randers Idrætshaller skifter karakter, med større andel af kommercielle aktiviteter med messer, konferencer, møder og koncerter.

I forlængelse heraf har bestyrelse og direktion udarbejdet en strategi frem mod 2026. Med baggrund i den nye strategi, er partnerne enige om, at med færdiggørelse af den flotte multiarena, er der sat et fodaftryk og et punktum for en flot karriere, og at Gitte Nørgaard fratræder sin stilling. Organisationen skal tilføres fornyede kræfter, således grundlaget for indtjening styrkes og der skabes den nødvendige fremdrift og forandring i forhold til at nå de opstillede mål.

Bestyrelsen har stor anerkendelse af Gitte' indsats og altid meget loyale optræden.

Fratrædelsen sker samtidig med ansættelse af ny direktør, senest ultimo januar 2022.
Bestyrelsen ser frem til at takke Gitte ved en afskedsreception for forretningsforbindelser og venner af huset medio januar.

På vegne af bestyrelsen

Søren Møller
Formand

 
FALCK Covid-19 testcenter er tilbage i Arena Randers

Grundet den stigende smitte er Falcks testcenter igen åbnet i Arena Randers.
Testcentret er beliggende i foyeren ved hovedindgangen til Arena Randers.

Åbningstider:
Mandag - fredag kl. 08.00-20.00
Lørdag - søndag kl. 10.00-17.00

Al henvendesle omkring testcentret skal ske til Falck.

Find mere informaiton - HER
 
DGI Verdensholdet - QUA Tour den 11. april 2022 i Arena Randers



Køb billet og find mere information om showet - HER
Repræsentanter for Randers FC, Arena Randers, Water & Wellness Randers og Randers Kommune har netop underskrevet en unik partnerskabsaftale, som sætter gang i en bæredygtig bevægelse. Med aftalen lanceres BIIR - Bæredygtig Idræt i Randers.

 Partnerskabsaftalen om idrættens bæredygtighed  i Randers er netop blevet underskrevet under et pressemøde onsdag formiddag. Set fra din venstre side på fotoet ses: Michael Stensgaard, direktør i Water & Wellness Randers - Gitte Nørgaard, direktør i Arena Randers - Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune - Henrik Jørgensen, adm. direktør i Randers FC - Kultur- og fritidschef Claus Engstrup, Randers Kommune

"Det er imponerende at vi i Randers Kommune nu står med tre stærke partnere, der har til hensigt både at arbejde for en bæredygtig fremtid og bidrage til, at vores idræts- og foreningsliv får viden og inspiration til at gøre det samme. Det er netop afgørende, at vi skaber partnerskaber for at nå verdensmålene for en bæredygtig udvikling. Ja faktisk er det et verdensmål i sig selv at gå sammen om at nå længere. Jeg er rigtig glad for, at vi sammen kan udveksle erfaringer som betyder, at vi bliver endnu bedre til at skabe bæredygtige byer og lokalsamfund for alle, at vi genbruger og sorterer for eksempel plastik og, at vi nedbringer vores klimaaftryk. Hvert eneste tiltag tæller for vores fælles fremtid," siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune.
 
Og der er allerede mange ideer i det ny partnerskab til, hvordan man kan føre et mere bæredygtigt idrætsliv.
 
"I partnerskabet vil vi indgå i kommunens Klimaliga for sammen med så mange som muligt at blive endnu dygtigere til at nå vores verdensmål. I stedet for at vente til, vi er 100% klar, indfører vi allerede nu de bæredygtige tiltag, som kan realiseres. Når vi kan affaldssortere i hjemmet, kan vi og vores årlige ca. 150.000 gæster vel også gøre det på Cepheus Park Randers! Vi kigger bl.a. også på miljøvenligt emballage og rengøringsmidler, og vi vil rigtig gerne dele vores gode erfaringer med klubber og foreninger, så vi kan sætte en bevægelse i gang, " siger Henrik Jørgensen, direktør i Randers FC.
 
Det er Gitte Nørgaard, direktør i Arena Randers helt enig i.
"Fremtidens idrætsbegivenheder har også fokus på, hvordan vi håndterer vores ressourceaftryk lige fra lyset i loftet til måden, hvorpå vi smider skrald ud. Og vi indgår i dette partnerskab for at blive dygtigere på det område, for at dele erfaringer og spille hinanden gode. Vi ønsker at bidrage til at fremtidssikre kommunen med respekt for fællesskabet, naturen og miljøet," siger hun.
 
Det samme gælder Michael Stensgaard, adm. direktør i Water & Wellness Randers.
"Det er afgørende, at vi både kan tilbyde vores kerneydelser og samtidig bidrage til at reducere byens og fællesskabets klimaaftryk. Vi er klar til at forholde os kritisk til vores egen praksis, dele vores erfaringer og viden med andre og også opfordre vores gæster til at tænke i bæredygtighed, " siger Michael Stensgaard.
 
Alle fire parter har netop sat deres underskrift på partnerskabsaftalen BIIR - Bæredygtig Idræt i Randers. Og det er ikke alene fokus på klima og miljøpåvirkning, der ligger i partnerskabet. Der er også et klart mål om at inddrage og samarbejde med idrætsforeninger og andre parter, som også vil blive klogere på verdensmål og det at skabe gode fællesskaber om idræt - fællesskaber som samtidig bidrager til at værne om klima og miljø.
 
Samtidig er parterne også realistiske. Målene bliver ikke nået på én dag. Nu sættes en bevægelse i gang, der har til hensigt at nå de mål og visioner, som er i Randers Kommune og samtidig bidrage til, at arbejdet med verdensmål og gevinsterne ved det bliver udbredt til kommunens elite- og breddeidrætsklubber og øvrige foreningsliv, så endnu flere kan blive en del af Bæredygtig Idræt i Randers.
 
Verdensmål og Bæredygtig Idræt i Randers
Der er i alt 17 Verdensmål for en bæredygtig udvikling. Ud af dem har Bæredygtig Idræt i Randers især fokus på:
Verdensmål nr. 11 - bæredygtige byer og lokalsamfund
Verdensmål nr. 13 - Hurtig handling for at bekæmpe klimaforandringer og deres konsekvenser
Verdensmål nr. 17 - Partnerskab for handling

Kontaktinformation 
Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune, mobil: 4093 1025, mail: torben.hansen@randers.dk
Gitte Nørgaard, direktør i Arena Randers, 29625641,mail: gitte@arenaranders.dk
Henrik Jørgensen, adm. direktør i Randers FC, mobil: 2447 1213, mail: hj@randersfc.dk
Michael Stensgaard, direktør i Water & Wellness Randers, mobil: 6014 3743, mail: mst@dgi-husethering.dk
Kultur- og fritidschef Claus Engstrup, Randers Kommune, mobil: 5156 2824, mail: Claus.Engstrup@randers.dk
Chief Financial Officer
Arena Randers søger CFO med forretningsforståelse
Nyoprettet stilling

I forlængelse af Vision 2026 og en betydelig vækst i organisationen, ønsker vi en styrket og analytisk fremadskuende, strategisk økonomifunktion.

Som CFO indgår du i ledergruppen, som pt. består af fire personer, og kommer til at arbejde tæt sammen med direktøren. En væsentlig opgave bliver at sikre en mere strategisk og forretningsorienteret drift, i samarbejde med ledergruppen og resten af organisationen. De interne processer skal styrkes med fokus på indtjening, produktivitet og service. Arena Randers dækker over forretningsområder som køkken/produktion, facilitering af idræt, kultur og messer, møde- og konferencecenter samt sportsfaciliteter til både bredde- og eliteidræt.

Som CFO bliver du leder for administrationen på fem medarbejdere, og du agerer stedfortræder for direktøren. CFO’en har ligeledes en afgørende rolle i at opgradere virksomhedens økonomifunktion, med fokus på – og ansvar for – budgetter, udarbejdelse og udvikling af drifts- og nøgletal, likviditetsanalyser, finansiering, månedsrapporter, årsregnskab og så har du kontakten til (og sparring med) revisoren, som har fulgt Arena Randers i mange år. Du får en vigtig rolle som sparringspartner for ledelsen og bestyrelsen, og du vil løbende sikre at optimere processer, med en forretningsudviklende tankegang.

Af konkrete projekter vil CFO’en kigge ind i optimering af økonomien og processer, opbygning af KPI’er, opbygning af forecast modeller og opbygning af sags- og forretningsgange. Dette blandt andet for at indfri de opstillede mål i Vision 2026 og sikre opdaterede og analyserende tal og budgetter til brug for den resterende ledelse og bestyrelsen.

For at blive en succes i rollen er det altså vigtigt med et forretningsoptimerende fokus, en knivskarp tilgang til tal og et proaktivt syn på IT, måske fra tidligere stilling indenfor events, møder og konferencer. Ledelseserfaring er ikke et must, det er vigtigere med forretningsudviklings-skills, og så er det vigtigt, at du som CFO er proaktiv og selvkørende.

Hos Arena Randers er fællesskabet stærkt, vi løfter i flok, og der er en stor interesse i foreningslivet blandt medarbejderne. Den nye CFO skal derfor forvente at tage del i fællesskabet og være med til at ’løfte i flok’, der hvor behovet måtte opstå.

Arena Randers er en selvejende institution, som består af et kompleks af idrætshaller. Hallens historie går tilbage til 1952 og der er lagt gulve til alt fra boksning, over håndboldkampe og til forbrugsmesser. I 2020 stod den nye multiarena klar. I alt byder Arena Randers på 17.500 m2 under samme tag, og kan nu byde på nye køkkenfaciliteter med produktion op til 2.000 pax., tilskuerkapacitet på 6.000 gæster og moderne faciliteter, herunder møde- og konferencefaciliteter.
­­­___

Arena Randers og PeopleVenue samarbejder om at finde den nye CFO, og det er derfor PeopleVenue, som tager sig af dialogen med og håndteringen af kandidater i den indledende fase.

Send et CV og en motiveret ansøgning via LinkedIn i ét samlet dokument – disse håndteres løbende. Spørgsmål rettes til Kristinna Runge Vangkilde på kristinna@peoplevenue.dk eller +45 2869 2949.
Tjener søges til Arena Randers
 
- Dygtig, engageret tjener, som kan skabe den gode gæsteoplevelse i et stærkt TEAM
I Arena Randers har vi fokus på værtskab, service og den gode gæsteoplevelse. 
Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, på trods af, at det til tider er hektisk og går rigtig stærkt. Det stiller naturligvis store krav, og derfor søger vi dygtige og professionelle medarbejdere.
 
Vi tilbyder en spændende, alsidig og udfordrende arbejdsplads, hvor du får mulighed for at gøre en 
forskel i et fast team. Læs mere om Arena Randers på arenaranders.dk 
 
Som tjener i Arena Randers vil du få en travl hverdag med masser af gæster, varierende udfordringer og ikke mindst gode kollegaer.
Sammen med dit team har du en helt central plads i huset, når vi sammen skal give vores gæster en helt særlig oplevelse. 
Vi lægger stor vægt på, at du er fleksibel og kan arbejde på forskellige tider af døgnet. 
Du kan holde hovedet koldt i en til tider travl og hektisk hverdag.
 
Arena Randers er på en virkelig spændende rejse, og leder derfor efter kollegaer til vores café, 
konference- og selskabslokaler. Du har en masse energi, godt humør, gode idéer og med mod på en spændende, udfordrende og sjov hverdag.
 
Personprofil – Tjener
Selvstændig varetagelse af dagens opgaver
Udlært tjener og fagligt stolt
Min. 2 års relevant erfaring som tjener
Personlig og professionel tilgang til gæsterne
Serviceminded, smilende & godt humør
Selvstændig
Fleksibel i forhold til varierende arbejdstider
God Fysik
Velsoigneret
Præsentabel
Teamplayer

Vilkår
Ansættelse vil ske løbende, og når vi har fundet den rette kandidat slettes jobopslaget.
Både fuldtids- som deltidsmedarbejdere har interesse.
Aflønning vil ske efter kvalifikationer og den gældende overenskomst med HORESTA.
Vi tilbyder sundhedsforsikring og pension.
 
Yderligere information:
Har du lyst til at høre mere om en eventuel fremtid i Arena Randers, så er du velkommen til at kontakte os, køkkenchef Lone Appelby Nielsen samt møde- og konferencekoordinator Marianne Buje tlf. 8642 2179
Læs mere om Arena Randers på www.arenaranders.dk 

Ansøgning, CV og evt. andre relevante bilag sendes på mail til kaj@arenaranders.dk 
(ansøgninger modtages kun pr. mail)

STILLINGSANNONCE - PRINTVENLIG VERSION
Kok søges til Arena Randers

- Dygtig og engageret kok, som kan skabe stor madglæde i et stærkt TEAM
I Arena Randers har vi fokus på værtskab, service og den gode gæsteoplevelse. 
Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, på trods af, at det til tider er hektisk og går rigtig stærkt. Det stiller naturligvis store krav, og derfor søger vi dygtige og professionelle medarbejdere.

Vi tilbyder en spændende, alsidig og udfordrende arbejdsplads, hvor du får mulighed for at gøre en 
forskel i et fast team. Læs mere om Arena Randers på arenaranders.dk 

Som kok i Arena Randers vil du få en travl hverdag med masser af gæster, varierende udfordringer og ikke mindst gode kollegaer.
Sammen med dit team har du en helt central plads i huset, når vi sammen skal give vores gæster en helt særlig oplevelse. 
Vi lægger stor vægt på, at du er fleksibel og kan arbejde på forskellige tider af døgnet. 
Du kan holde hovedet koldt i en til tider travl og hektisk hverdag.

Arena Randers er på en virkelig spændende rejse, og leder derfor efter kollegaer til køkkenet og til vores café, konference- og selskabslokaler. Du har en masse energi, godt humør, gode idéer og med mod på en spændende, udfordrende og sjov hverdag.

Personprofil - Kok Vilkår
Ansættelse vil ske løbende, og når vi har fundet den kandidat slettes jobopslaget.
Både fuldtids- som deltidsmedarbejdere har interesse.
Aflønning vil ske efter kvalifikationer og den gældende overenskomst med HORESTA.
Vi tilbyder sundhedsforsikring og pension.

Yderligere information:
Har du lyst til at høre mere om en eventuel fremtid i Arena Randers, så er du velkommen til at kontakte køkkenchef Lone Appelby Nielsen.
Læs mere om Arena Randers på www.arenaranders.dk 

Ansøgning, CV og evt. andre relevante bilag sendes på mail til kaj@arenaranders.dk 
(ansøgninger modtages kun pr. mail)

STILLINGSANNONCE - PRINTVENLIG VERSION

Fotograf Thomas Illemann
Pressemeddelelse - Randers, den 25. juni 2021
Arena Randers får fuld medhold i voldgiftssag.

Totalentreprenøren, Max Bøgl, har anlagt voldgiftssag Arena Randers på baggrund af tvist om byggeriet af Arena Randers. Der er nu faldet afgørelse i sagen og Arena Randers frifindes for Max Bøgls påstand om betaling af 21 mio. kr. for påståede ekstraarbejder og tilbagebetaling af dagbøder.

Max Bøgl skal desuden betale sagsomkostningerne ved voldgiftssagen.

”Det er med stor lettelse og glæde at vi har modtaget afgørelsen fra voldgiften” udtaler tidligere formand Torben Boldsen og Gitte Nørgaard, direktør for Randers Idrætshaller, ”Bestyrelsen og vi har sammen med rådgivere og Arenaens stab har haft stort fokus på at få byggeriet gennemført så godt som muligt inden for de givne rammer.
Samarbejdet med entreprenøren har været præget af uoverensstemmelser og processen har både været krævende
og udfordrende. Derfor er det en lettelse, at vi har fået medhold i sagen og kan lægge den del bag os”.

Formanden for Randers Idrætshaller, Søren Møller, som er tiltrådt formandsposten efter at byggeriet er afsluttet, er og også meget tilfreds med afgørelsen; ”Det er sjældent at den ene part får fuld medhold i en voldgiftssag, og det her understreger den store indsats som Arenaens stab, Gitte og Bestyrelsen har ydet i en noget vanskelig situation. Det er der virkelig grund til at anerkende!”, siger Søren Møller og fortsætter; ”Nu mangler vi bare at få løst problemstillingerne omkring gulvet i Arenaen, det vil vi fokusere på at få løst så hurtigt som muligt”.

Nu kan vi se fremad og glæder os over det flotte ikoniske byggeri, der er hædret til Årets Idrætsbyggeri 2021.

På vegne af Randers Idrætshaller

Søren Møller
Formand
Tlf.nr. +45 2328 0234
- Dygtige, engagerede medarbejdere, som kan skabe top service i et stærkt TEAM
I Arena Randers har vi fokus på værtskab, service og den gode gæsteoplevelse.
 
Vi går ikke på kompromis med kvaliteten, på trods af, at det til tider er hektisk og går rigtig stærkt. Det stiller naturligvis store krav, og derfor søger vi dygtige medarbejdere.
 
Vi tilbyder en spændende, alsidig og udfordrende arbejdsplads, hvor du får mulighed for at gøre en forskel i et fast team. Læs mere om Arena Randers på arenaranders.dk
 
Som rengøringsassistent i Arena Randers vil du få en travl hverdag med masser af gæster, varierende udfordringer og ikke mindst gode kollegaer.
 
Sammen med dit team har du en helt central plads i huset, når vi sammen skal give vores gæster en helt særlig oplevelse.
 
Vi lægger stor vægt på, at du er fleksibel og kan arbejde på forskellige tider af døgnet og i weekender.
Du kan holde hovedet koldt i en til tider travl og hektisk hverdag.
 
Arena Randers er på en virkelig spændende rejse, og leder derfor efter kollegaer til rengøring.
Du har en masse energi, godt humør, gode idéer og med mod på en spændende, udfordrende og sjov hverdag.

Rengøringsassistent – HELTID / DELTID
Personprofil
Vilkår
Ansættelse vil ske løbende, og når vi har fundet de rette kandidater slettes jobopslaget.
Vi har brug for flere medarbejdere til stillingen.
Både fuldtids- som deltidsmedarbejdere har interesse.
Aflønning vil ske efter kvalifikationer og den gældende overenskomst med Horesta.
Vi tilbyder sundhedsforsikring og pension.
 
Yderligere information:
Har du lyst til at høre mere om en eventuel fremtid i Arena Randers, så er du velkommen til at kontakte os, servicechef Knud Andersen tlf. 3031 1275.
Læs mere om Arena Randers på www.arenaranders.dk 
Ansøgning, CV og evt. andre relevante bilag sendes på mail til kaj@arenaranders.dk 
(ansøgninger modtages kun pr. mail)

Stillingannonce i printvenlig version

Fotograf Thomas Illemann
Arena Randers er Årets idrætsbyggeri 2021 – et moderne, multifunktionelt samlingssted

26. MAJ 2021 | PETER GREEN MELGAARD

På trods af et par børnesygdomme og forsinket åbning pga. COVID19 har den nye Arena Randers begejstret publikum, lokalbefolkning og fagfolk i en sådan grad, at den vandt den offentlige afstemning om ”Årets idrætsbyggeri 2021” foran 4 andre nominerede projekter. Fagjuryen fremhævede den gennemtænkte, arkitektoniske strategi, som har opgraderet det eksisterende byggeri og skabt helhed i et fragmenteret anlæg. Direktøren for Arena Randers er stolt over prisen og ser frem til at tiltrække store arrangementer på nationalt og internationalt niveau.

KÅRING AF ÅRETS IDRÆTSBYGGERI
Nohrcon nåede lige at uddele prisen Årets idrætsbyggeri 2020 til Holbæk Sportsby, inden COVID19 lukkede ned for alle idrætsaktiviteter og -faciliteter i et år. Vi er derfor enormt glade for at se idræts- og foreningslivet vende tilbage – og for at kunne sætte ekstra fokus på nogle af de nye sportsanlæg med kåringen af Årets idrætsbyggeri 2021.

Kåringen har til formål at sætte fokus på folkesundheden og inspirere andre, der skal i gang med lignende byggeprojekter – i tråd med Nohrcons temadag ”Fremtidens idrætshaller og sportsfaciliteter”. Efter en fagjury nominerede 5 projekter til prisen, har en offentlig afstemning nu afgjort, at Arena Randers fortjener titlen som Årets idrætsbyggeri 2021.

5 PROJEKTER VAR NOMINERET TIL PRISEN:
FAKTA OM KÅRINGEN:
TEAMET BAG VINDERPROJEKTET:
FAKTA OM VINDERPROJEKTET:
FAGJURYEN UDTALTE BL.A. FØLGENDE OM ARENA RANDERS VED NOMINERINGEN:
“Arena Randers viser hvordan man med en gennemtænkt, arkitektonisk strategi kan opgradere et eksisterende byggeri og skabe helhed i et fragmenteret anlæg. Et smukt materialevalg sætter nye standarder for arenabyggerier. Et flot bud på, hvordan man kan skabe en facilitet, der både kan rumme de allerbedste i form af byens kvindelige håndboldligahold, men samtidig i dagligdagen kan være en facilitet, der skaber masser af plads til bredde- og foreningsidrætten. En meget gennemført arkitektur, der sikrer, at idrætsfaciliteten bliver en markant og æstetisk flot bygning i midten af byen.”

DIREKTØR I ARENA RANDERS, GITTE NØRGAARD, UDTALER OM PRISEN:
”Teamet bag Arena Randers og jeg er både stolt og glad over at modtage prisen for Årets Idrætsbyggeri 2021. Det er et projekt, der skal tilgodese mange forskellige behov og har en stor betydning for forenings- og erhvervslivet i Randers under sloganet ”Vi samler Randers”. Med multiarenaen har vi netop fået faciliteter, der udnytter fordelene ved synergi og fleksibilitet, og som i høj grad kan tiltrække store arrangementer på både nationalt og internationalt niveau.”

NIELS BONDRUP JENSEN, KONKURRENCECHEF HOS LINK ARKITEKTUR, UDTALER:
”Vi har med vores forslag til udvidelsen af Arena Randers haft et ønske om at samle alle områdets bygninger under ét fælles tag og dermed give Arena Randers nyt liv som kulturelt og sportsligt vartegn. Prisen for Årets idrætsbyggeri 2021 betyder for os, at vi er lykkedes med at forene nyt og gammelt byggeri i et helhedsgreb, som løfter oplevelsen af det samlede byggeri. Projektet skal tilgodese mange forskellige behov, lige fra den brede idræt til eliten og skal derudover kunne bruges i forbindelse med store kulturarrangementer. Det er altså et byggeri, der har en stor betydning for både Randers By, men også for den enkelte bruger – og det er vi meget stolte af at have bidraget til. I et år hvor fællesskabet har haft svære betingelser under COVID-19, håber vi, at det nye Arena Randers fremover kan være med til at danne rammer for mange gode og givende fælles oplevelser. Tusinde tak til alle, som har stemt på projektet og for den fine pris.”

VINDERPROJEKTET: SPORT, KULTUR OG KONFERENCER UNDER ÉT TAG
Brøndby Stadion stjal rampelyset fra Cepheus Park Randers, da det danske fodboldmesterskab blev afgjort i mandags, men nu kan randrusianerne juble over en titel til Arena Randers i stedet. Byen har fået et moderne bud på et sportsligt og kulturelt kraftcenter med plads til både verdens- og hverdagsmestre, kultur og konferencer.

Med 3 idrætshaller, sportscollege, motionscenter, café og den nye multiarena med møde- og konferencefaciliteter, er synergien mellem faciliteterne i top og mulighederne mange – f.eks. værtsskab for nationale og internationale stævner (3.200 tilskuere), kulturelle oplevelser og koncerter (6.000 gæster), og erhvervsmøder (2.500 deltagere).

Det arkitektoniske helhedsgreb lægger ekstra lag og skalagivende elementer på den eksisterende bygning. Det svævende tag fortsætter fra den eksisterende hal ud over den nye hal og skaber sammenhæng og et smukt ansigt mod byen. Enkle og udtryksfulde materialer og farver giver hallen et eksklusivt look.

Multiarenaen lever op til navnet med særligt fokus på multifunktionalitet, f.eks. via de mobile tribunesektioner, der kan flyttes rundt og danne mindre rum i det store rum. Den store glasfacade giver mulighed for utraditionel anvendelse og for dagslys til både sport og møder. Arenaen er desuden udviklet med miljømæssig omsorg, energirigtige principper og driftsvenlige løsninger, herunder overholdelse af lavenergiklasse 2020.

1.300+ STEMTE I ALT! ROSERNE TIL ARENA RANDERS LØD BL.A.:

Fotograf Thomas Illemann

Fotograf Thomas Illemann

Fotograf Thomas Illemann

Fotograf Thomas Illemann

NOHRCON PRESSEKONTAKT – OG MERE INFORMATION:
Peter Green Melgaard, kommunikationschef, tlf.: +45 60 15 71 15, e-mail: pm@nohrcon.com
Arena Randers   ///   Link Arkitektur   ///   Nohrcon   ///   Temadag om fremtidens idrætshaller og sportsfaciliteter
 
Nohrcon  /  +45 70 20 11 46  /  info@nohrcon.com  /  www.nohrcon.dk
Pressemeddelelse - Randers den 12. maj 2021

Efter at Arenaen er afleveret af totalentreprenøren til Randers Idrætshaller, har der vist sig problemer med gulvet, som buler op flere steder. 
Der har nu været afholdt Syns og Skønsforretning og konklusionen er, at gulvet er lagt inden den underliggende beton er tørret ordentligt op 
og at gulvet ikke er beregnet til den belastning, som de mobile tribuner medfører. Gulvet skal brydes op og der skal lægges et nyt. 
Dette forhold ligger ud over den verserende voldgiftssag, som entreprenøren har rejst mod Randers idrætshaller og vi afventer 
Totalentreprenørens anerkendelse af syns og skønsmandens afgørelse og om de frivilligt vil udskifte gulvet.  
Vi presser på for at få udskiftet gulvet så hurtigt som muligt, dog ikke hurtigere end at det denne gang skal gøres ordentligt

Voldgiftssagen vedrørende Arena Randers kommer for voldgiften  her i  maj og sagsbehandlingen forventes afsluttet fredag den 21 maj.  Afgørelsen kan vi forvente cirka 4 uger efter. 
Voldgiftssagen er anlagt af totalentreprenøren og handler om hovedsagelig to stridspunkter gående på forhold vedrørende sammenbygningen med eksisterende haller samt krav til støjdæmpning.
Afledt heraf, at totalentreprenøren mener det er ekstraarbejde og dermed er berettiget til tillægsbetaling og fristforlængelse.
Randers Idrætshaller har tilbageholdt en del af byggesummen med henvisning til den bod entreprenøren skal betale.

Bestyrelsen for Randers Idrætshaller valgte at Arenaen skulle bygges som en totalentreprise. Det betyder at entreprenøren står for arkitektarbejde , projektering, opførelse og færdiggørelse med  fast inventar og har ansvaret herfor.  
I og med at bestyrelsen valgte, at opgaven skulle løses som en totalentreprise, mener vi, at problemerne omkring byggeriet må ligge hos entreprenøren, da han har ansvaret for alle dele af byggeriet, bortset fra udbuddet.  

Eventueller spørgsmål kan rettes til formand Søren Møller, Randers Idrætshaller
Tlf. nr.: 23280234
Mail: sm57@outlook.dk

Genåbning af Motion Arena Randers

Da vores motionscenter er ubemandet, kan vi desværre ikke håndtere de krav, der er omkring fremvisning af en negativ test. Dette betyder, at vi desværre er nødsaget til fortsat at holde vores motionscenter lukket for ikke vaccinerede kunder.

Vi kan tilbyde, at de kunder, der er færdigvaccineret og har et gyldigt Coronapas kan starte op med træning fra og med 6. maj 2021. 

Er du færdigvaccineret og gerne vil starte op i vores motionscenter, så skal du komme forbi Arena Randers administrationskontor og fremvise Coronapas samt ID, herefter vil vi aktivere kontingent og nøglebrik til centret.

Administrationskontorets åbningstid er: Mandag-torsdag kl. 08.00-16.00 og fredag kl. 08.00-13.00

De kunder, der endnu ikke kan benytte centret, vil naturligvis ikke skulle betale kontingent.

Vi ser frem imod, at vi kan åbne for alle, og indtil da, er I meget velkommen til at benytte vores nye udendørs træningsfaciliteter ved Arena 3 mod Sjællandsgade.

På gensyn i Arena Randers.

Fotograf: Thomas Illemann

PRESSEMEDDELSE, 26. april 2021
 
5 PUBLIKUMSKLAR KANDIDATER TIL ”ÅRETS IDRÆTSBYGGERI 2021”
– TIL KAMP FOR FOLKESUNDHEDEN POST-CORONA
 
Idrætsbyggeriet boomer fortsat, selvom corona-pandemien satte eliteidræt og foreningsliv på pause. Med genåbningen er der god grund til at sætte ekstra fokus på nogle af de nye byggerier, der danner ramme om sport i alle afskygninger. Fem projekter er nomineret til Nohrcons pris Årets idrætsbyggeri 2021 – fra de store, æstetiske arenaer for både eliten og bredden, til det mindre forum med det rå udtryk, der matcher de hårdtslående sportsgrene, og den innovative, bæredygtige port til aktiviteter i naturen. Opgøret er i gang, og vinderen udråbes d. 26. maj.
 
KÅRING AF ÅRETS IDRÆTSBYGGERI
Nohrcon har i flere år kåret Årets skolebyggeri og Årets sundhedsbyggeri for at sætte fokus på de ekstra vellykkede projekter til inspiration for andre. I 2020 blev prisuddelingen udvidet til også at omfatte Årets Idrætsbyggeri, men desværre satte corona-pandemien en brat stopper for brugen af de mange nye, fantastiske idrætsfaciliteter rundt omkring i landet. Med genåbningen er der dog håb forude for kampen mod corona-dellerne – og ikke mindst kampen for øget trivsel og folkesundheden generelt – og hvorfor så ikke tage de nye faciliteter i brug?
 
DE 5 KANDIDATER TIL TITLEN i 2021
I 2020 gik Nohrcons pris til Skandinaviens største idrætsanlæg; Holbæk Sportsby. I år har den udvalgte fagjury nomineret de fem allermest interessante projekter iblandt de indkomne forslag, og nu skal den offentlige afstemning afgøre, hvilket af følgende projekter, der skal stå som sejrherre, når opgøret er ovre:
 
Arena Randers
Kampsportscenter Forum, Horsens
Kultur- og Bevægelsespark Høng
Seest Trailcenter
Svømmehal Frederikssund Idrætsby
 
DEN OFFENTLIGE AFSTEMNING LØBER INDTIL D. 19. MAJ KL. 12.00!
 
SE PROJEKTBESKRIVELSER, -BILLEDER OG JURYENS BEGRUNDELSE FOR NOMINERING I AFSTEMNINGEN:
https://da.surveymonkey.com/r/aaretsidraetsbyggeri2021
 
OPTAKT TIL TEMADAG OM FREMTIDENS IDRÆTSHALLER OG SPORTSFACILITETER 2021
Prisen for Årets idrætsbyggeri 2021 offentliggøres d. 26. maj som optakt til Nohrcons temadag ”Fremtidens idrætshaller og sportsfaciliteter 2021” d. 22. juni, hvor deltagerne bliver vist rundt i nye, interessante idrætsbyggerier for at få ny inspiration og indsigt til deres egne projekter.
 
PRESSEKONTAKT, NOHRCON:
Peter Green Melgaard, Kommunikations- & marketingchef, tlf.: +45 60 15 71 15, e-mail: pm@nohrcon.com
 
Nohrcon  /  +45 70 20 11 46  /  info@nohrcon.com  /  www.nohrcon.dk
PRESSEMEDDELELSE
Randers, den 21.4.2021
 
Arena Randers genåbner byen med en månedlang folkefest 
 
Hele byen er inviteret med, når Randers Åbner Op byder på en hel måned med åbningsfest af Arena Randers, EM-fodbold, koncerter, comedy og underholdning for børn, så byen igen summer af liv, glæde og fællesskab.
 
Når EM i fodbold fløjtes i gang den 11. juni, bliver det samtidig startskuddet til en folkefest for hele Randers på parkeringspladsen foran Arena Randers. Ikke mindst når Borgmester Torben Hansen officielt åbner pladsen den 12. juni kl. 16.30 inden Danmarks første EM-kamp mod Finland, der vises på storskærm.
 
Borgmester Torben Hansen siger om Randers Åbner Op:
”Det er en rigtig god nyhed. Vores nye, store, flotte arena står klar til at gøre sommeren til en tid med fællesskab, gode og corona-sikre oplevelser og ikke mindst er det en kærkommen mulighed for sammen at opleve EM-fodbold. Det viser samtidig nogle af de stærke perspektiver i, at vi med Arena Randers har fået et stort og stærkt omdrejningspunkt for aktiviteter, vi kan mødes om”.
 
Hvorefter fodboldfesten fortsætter med fremvisning af de fleste slutrundekampe i løbet af EM-perioden. Udover stort set alle EM-kampe på storskræm vil der være masser af arrangementer, så hele byen kan fejre en velkommen genåbning af Randers med underholdning, mad og drikke i topklasse. Naturligvis med alle nødvendige Corona-restriktioner på plads, hvilket alt sammen er lige i den nye Arenas ånd.
 
”Arena Randers er et stærkt aktivitetshus, som med sin centrale placering vil skabe mange typer af oplevelser for børn, unge og voksne. Her udvider vi vores horisont, bevæger os, nyder gastronomi, kultur og fællesskabet. Vi glæder os til juni. Det bliver en fest og vi glæder os til Arenaens første store arrangement”, fortæller Gitte Nørgaard.
 
Musik og comedy fra øverste hylde
I de tidsrum, hvor der ikke vises fodbold, vil der være en lang række kulturelle arrangementer på en central placeret scene. Pladsen åbner den 11. juni, hvor suveræne Queen Machine forkæler randrusianerne med en koncert ud over det sædvanlige. Derudover kan man glæde sig til at opleve Sko/Torp + Sanne Salomonsen, Kato + Halberg & Friends og ikke mindst Dodo & The Dodos, der sætter et festligt punktum for genåbningsfesten.
 
Udover fodbold og musik byder Randers Åbner Op på mange dygtige danske komikere som Andreas Bo, Simon Talbot og Lars Hjortshøj. Der er også lagt i ovnen til popcornspisning og tæppehygge til open air-filmfremvisninger af Anders Matthesens Ternet Ninja og Thomas Vinterbergs Oscarnominerede Druk.
 
Ramasjang, kendisser og MGP for de mindste
Der er underholdning for de mindste, når nogle af de meste kendte og elskede Ramasjang-karakterer skaber familiestemning ved Arena Randers om eftermiddagen. Børnene kan blandt meget andet glæde sig til at lege med Motor Mille og Hr. Skæg fra Ramasjang, blive klogere på verden med Sebastian Klein og synge og danse med børne-MGP.
 
Sikkerhed/corona-restriktioner
Pladsen bliver hegnet ind, så der på alle tidspunkter er styr på, hvor mange mennesker, der er på pladsen. Publikum køber billet via en billetportal, hvor de også vælger deres stol. På den måde bliver publikum registreret - også i forhold til en evt. smitteopsporing. Hegnet vil også have den funktion, at ingen kan kigge ind, så folk af sikkerhedsmæssige grunde ikke forsamles udenfor.
 
Efter hvert arrangement tømmes pladsen, så stolene kan sprittes af. Toiletter vil løbende gennem hele dagen rengøres og afsprittes.
 
Kristian Gislason, initiativtager til Randers Åbner Op og direktør for futurelive, udtaler desuden, at sikkerheden vil være i top og afspejle de til enhver tid gældende retningslinjer fra myndighederne. Så kan publikum nyde arrangementerne, mens de ved, at der bliver taget hånd om dem og sikkerheden.
 
Billetsalget til Randers Åbner Op går i luften torsdag den 22. april kl. 10.00, og billetpriserne varierer afhængig af arrangementstype.
 
Det officielle program kan findes på www.randersåbnerop.dk, hvorfra der også kan købes billetter.
 
Praktisk info
Tid: 11. juni - 11. juli 2021
Sted: Arena Randers, Fyensgade 1, 8900 Randers
Læs mere på www.randersaabnerop.dk
 
Kontakt
For yderligere oplysninger:
 
Gitte Nørgaard Kristian Gislason
Direktør Direktør
Arena Randers futureLive
+45 86 42 21 79 / 29 62 56 41 +45 29 21 28 92
 
 

Grundet Covid-19 flyttes foredraget med Simi Jan fra den 4. marts 2021 til den 23. september 2021.

Køb billet til foredraget HER

Grundet Covid-19 flyttes foredraget med Nils Villemoes fra den 14. april 2021 til den 13. oktober 2021.


Køb billet og læs mere om foredraget - KLIK HER


 
At træde ind i de voksnes rækker skal fejres med et brag af en fest...
Hold konfirmationsfest i Arena Randers

Uanset om det er en konfirmation eller en non-firmation, så skal det fejres. Det handler ikke kun om tøjet, gaverne og gæsterne, men i høj grad også om velsmagende mad i dejlige lokaler, enten hos os eller hjemme i vante rammer. 
 
Vores konfirmationsmenu for 2021 er nøje sammensat, så alle aldre vil føle sig kærligt omfavnet.
 
Lad os gøre konfirmandens store dag HELT speciel.
 
Vi har sammensat 3 forslag ud fra sæsonens friske råvarer. 
 
Den hyggelige
Forret – tallerkenanrettet:
Hovedret – serveres fra buffet af husets værtinde:
Dessert – tallerkenanrettet:
 
Pris pr. kuvert kr. 278,- inkl. moms (Min. 20 kuverter)

Den kolde men fyldige (portionsanrettet)
Pris pr. kuvert kr. 238,- inkl. moms (Min. 20 kuverter)
 
Den formelle – tallerkenanrettet:
Forret: Trilogi af laksequiche og feta – unghanesalat og brød – okseinderlår og løg
Hertil servers brød, aioli og pesto
 
Hovedret: Fyldt svinemørbrad med tallegio og omsvøbt med bacon serveret på lun smørstegt sommerkål. Hertil serveres en lille svampetærte, knuste kartofler og dijonsauce. Bydes to gange
 
Dessert: Symfoni af creme brulé med rabarber, pavlova og chokoladekage 
 
Pris pr. kuvert kr. 278,- inkl. moms (Min. 20 kuverter)
 
Har du specifikke ønsker imødekommer vi det naturligvis.
Afholdes konfirmationen ude af huset, er setup’et uden personale.
 
Booking og mere information kontakt Marianne Buje
Tlf. 8642 2179 / marianne@arenaranders.dk
 
Generelle betingelser
Konfirmation 2021 - Printvenlig version
 


Falck åbner testcenter i Arena Randers den 17. december 2020

I disse dage glæder vi os over at Falck åbner testcenter i Arena Randers.

Testcentret åbner den 17. december 2020

Praktisk information kan findes på Falcks hjemmeside - KLIK HER

Falcks Covid-19 Hotline kan ligeledes kontaktes på tlf. 7010 4080.
 
Amtsavisen var på besøg på den første åbningsdag og har lavet en rapportage fra testcentret.
Læs artiklen her

 

Grundet COVID-19 flyttes den ellers planlagte nytårskur med Silas Holst fra 9. januar til 29. maj.

Læs mere om arrangementet og bestil billet HER
Giv en oplevelse i julegave.
Glæd dine kære med en oplevelsesgave til jul.
Vi har 17.500 m² under samme tag, og har derfor rig mulighed for at afholde vores arrangementer med den nødvendig afstand i forhold til
Covid-19 restriktionerne. 
Du kan trygt give en oplevelse i julegave.
Se vores mange arrangementer og køb billet -
HER



 
Kronprinsparrets besøg i Arena Randers udsættes

Det var planen, at Deres Kongelige Højheder Kronprinsen og Kronprinsessen skulle besøge Randers og opleve en række "Bevæg dig for livet" tiltag i Randers Arena den 31. oktober 2020. Dette må på grund af nye Covid-19 restriktioner udsættes.

Kronprinsparret er i Randers den 31. oktober til overrækkelse af Kronprinsparrets Priser 2020, som foregår i Musikhuset Værket i Randers lørdag aften. Meningen var, at Kronprinsparret samme eftermiddag skulle præsenteres for en række forskellige, folkelige aktiviteter i Randers, som byder på bevægelse og aktivitet for børn, seniorer, familier, selvorganiserede og virksomheder. Alle er aktiviteter i forbindelse med Bevæg dig for livet. Det ville foregå som et sprudlende møde i den nybyggede multiarena i Arena Randers.
 
Men med det nye forsamlingsforbud på 10 personer, er det desværre ikke længere muligt.
 
Vi glæder os til senere
"Det er vi rigtig kede af. Men vi kan ikke give Kronprinsparret et indtryk af vores mange spændende "Bevæg dig for livet"-aktiviteter, når forsamlingsforbuddet er på 10 personer. Vi har derfor spurgt Kronprinsparret om besøget kan udsættes til et senere tidspunkt. Og det har vi fået et ja til. Det er vi meget glade for. Vi glæder os til at vise Kronprinsparret Bevæg dig for livet aktivitet, når det bliver muligt," siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune.
 
Aflysningen af Kronprinsparrets besøg i byen har ikke indflydelse på gennemførelsen af uddelingen af Kronprinsparrets Priser 2020.

SE ARTIKEL I RANDERS AMTSAVIS
OPLEV DISCO TANGO GRAND PRIX GALLA SHOW I ARENA RANDERS DEN 13. NOVEMBER 2020.
Kan du huske da alle danskere samledes om fjernsynet EN bestemt aften om året – og der var landgangsbrød, rejecocktails og kulørte drinks i Bodum cocktailglassene? Eller da vi sad helt ude på kanten af stolene og hujede hver gang Brødrene Olsen fik ”douze point”?

Så er Disco Tango showet for dig. Fem af de artister der har haft fingrene dybt begravet i Dansk Melodi Grand Prix, tager dig med på en fantastisk rejse igennem de legendariske øjeblikke.

Køb billet og få mere information - KLIK HER

 

Hold alternativ firmajulefrokost i Arena Randers

I denne Covid-19 tid må vi tænke ud af boksen, og vi har derfor valgt at tilbyde et alternativ til den traditionelle firmajulefrokost, som vi kender den.

Vores bud på årets firmajulefrokost:
Julefrokosten startes med en firma-aktivitet eller firma-turnering i en af vores haller.
Mulighederne for aktiviteter er mange og vi kan bl.a. foreslå badminton, floorball, fodbold, håndbold, basket, dans, yoga, teambuilding eller noget helt 
andet.
Dagen afsluttes med en lækker julemiddag i et af vores lækre nye lokaler, hvor der er god plads og de gældende Covid-19 retningslinjer kan overholdes.

Arena Randers’ eget køkken lægger stor vægt på kvaliteten og sæsonens råvarer, og ikke mindst jeres ønsker til den perfekte julefrokost. 

Få mere information & book på tlf. 8642 2179
Kronprinsparret besøger Randers by i forbindelse med uddelingen af Kronprinsparrets Priser 2020
 
Lørdag 31. oktober kommer Deres Kongelige Højheder Kronprinsen og Kronprinsessen til Randers.
Her skal parret opleve en række af ”Bevæg dig for livet” tiltag i den nybyggede multiarena i Arena Randers.
Derefter fortsætter Kronprinsparret til overrækkelse af Kronprinsparrets Priser på Værket i Randers
 
”Det er en meget stor fornøjelse at byde Kronprinsparret velkommen til Randers.
Vi glæder os meget til at vise et Randers frem, der sprudler af fællesskab og byder på stærke ildsjæle, som skaber masser af
muligheder for bevægelse og aktivitet. Og det er samtidig en mulighed for at vise vores ikoniske Arena Randers frem.
Det bliver en fantastisk oplevelse med forskelligartede, folkelige aktiviteter, som udtrykker det rige og brede idrætsliv,” siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune.
Kronprinsparret ankommer til Arena Randers kl. 15.55 og vil her blive modtaget af borgmester Torben Hansen og formand for bestyrelsen i Arena Randers, Søren Møller.
I multiarenaen venter seks ”stationer”, som hver især vil vise nogle af de mange folkelige aktiviteter i Randers.
Der vil være eksempler på bevægelse og aktiviteter for børn, familier, selvorganiserede og virksomheder, og undervejs får Kronprinsparret et indblik i, hvordan det at bevæge sig og være aktiv har indvirkning på den enkeltes liv.
 
Covid-19- forholdsregler
Til trods for at den nye multiarena kan rumme tusinder af gæster på stolene, så er der på grund af Covid-19 lukket for offentlig adgang.
Inde i multiarenaen vil 80 inviterede gæster fra byråd, folkeoplysningsudvalg og bestyrelsen for Bevæg dig for livet følge med fra lægterne, mens der på gulvet er et afgrænset antal deltagere.
Besøget i den nybyggede multiarena i Arena Randers slutter kl. 16.50.

Dinner & akustisk intimkoncert med Claus Hassing flyttes til den 22. april 2021 - grundet Covid-19.


Købte billetter flyttes automatisk til den nye dato.
Det er naturligvis også muligt at få billetten refunderet, hvis den nye dato ikke passer.
Henvendelse kan ske til Arena Randers.

Til de gæster der har booket værelse på Best Western, er værelsesreservationen også ændret til den 22. april 2021.
Hvis dette ikke ønskes, bedes du henvende dig på Best Western.

Vi glæder os til forårets komme og en musikoplevelse med Claus Hassing.
Randers Idrætshaller må desværre aflyse åbning af Arena Randers på fredag den 2. oktober.

Vi har glædet os til at indvi den flotte nye Arena sammen med 250 inviterede gæster. Men de aktuelle udfordringer med at nedbringe smittetallene for covid 19, og det ansvar vi alle har for at bidrage hertil, gør at bestyrelsen i dag har valgt at aflyse arrangementet. Både personale og bestyrelsen har gennem de sidste 2 år været dybt engageret i, at få bygget en så flot og funktionel arena som muligt. Der har været store udfordringer undervejs, og der er gjort mange overvejelser i forhold til at nå til det færdige resultat. Derfor har vi glædet os meget til at vise det færdige resultat frem, og fortælle, at nu er byens nye store forsamling hus klar til brug. 

Vi glæder os til, at Arena Randers skal være ramme om gode oplevelser for byens borgere og mage forskellige oplevelser lige fra store koncerter, til møder og daglig træning. VI glæder os til at vise de mange ting, som den nye Arena kan bruges til, men lige nu er det meget usikkert hvornår vi igen kan samles i store forsamlinger. Vi er glade for at der allerede er mange, som har taget de nye og flotte lokaler til sig til på både møder og idræt. På lørdag spiller det danske kvindelandshold i håndbold kamp i arenaen – det glæder vi os meget til, på trods af at tilskuerantallet er begrænset. Det håber vi er starten på mange andre oplevelser i de kommende mange år. Da Arenaen således nu tages i brug, kommer der ikke en indvielse senere, men når verden bliver mere normal igen, vil vi holde en ordentlig fødselsdagsfest. 

Gitte Nørgaard            Søren Møller
Direktør                           Formand for bestyrelsen for Randers Idrætshaller

 

Simi Jan foredrag flyttes til 4. marts 2021.

Kom med til et medrivende foredrag, hvor Simi Jan fortæller om hendes oplevelser som korrespondent i verdens brændpunkter. Med sin store, smittende entusiasme tager hun publikum med på en fængende og underholdende rejse bag kameraet. Glæd dig til at høre om hendes spændende hverdag, hvor uforudsigelighed aldrig er en undtagelse!

Få mere information og køb billet - HER
 

Søren Møller valgt som ny bestyrelsesformand for Randers Idrætshaller

Søren Møller er på et byrådsmøde blevet valgt som ny formand for Randers Idrætshallers bestyrelse.

Søren Møller har lang erfaring med både ledelse og tunge bestyrelsesposter inden for idrættens og sportens verden. Han er bestyrelsesformand for DGI-byen i København, formand for bestyrelsen i Water & Wellness i Randers, formand for Collective Impact: Det åbne land som en dobbelt ressource, som Real Dania driver, og han er medlem af Det Etiske Råd. Tidligere har han i 17 år været formand for DGI og også haft posten som formand for foreningen af DGI-huse og næstformand i Danske Spil.
 
Formanden udpeges for fire år, og Søren Møller får fire fokusområder: "Med Søren Møller får vi en visionær og yderst erfaren formand, som jeg er helt overbevist om kan sikre, at Randers Idrætshaller og hal 1 vil stå færdigt og blive den magnet for at tiltrække events, som stedet har potentiale til" siger Torben Hansen, borgmester i Randers.
 
"Randers Kommune er visionskommune for Bevæg dig for livet, og det er er enormt vigtigt, at så mange som muligt bevæger sig og er aktive. Det kan Randers Idrætshaller, vores store halkompleks, netop understøtte os i, og det ved jeg, at Søren Møller er den helt rette til at sikre. Han har netop årelang erfaring både i ledelse og kender om nogen idrættens verden," siger Louise Høeg.
 
Søren Møller glæder sig til opgaven.
"Jeg er glad for den tillid, man viser mig og ser meget frem til opgaven, som både er kompleks og spændende at løse. Opgaven handler om alt fra store begivenheder og elitesport til, hvordan Randers Idrætshaller bedst muligt understøtter foreninger i at skabe aktiviteter for alle, og hvordan vi i fællesskab udvikler faciliteterne, så de kan komme i spil på den bedst mulige måde. Det er da spændende," siger Søren Møller.
 
Bestyrelsen for Randers Idrætshaller skal fremadrettet bestå af syv medlemmer, hvor byrådet udpeger formanden og yderligere to bestyrelsesmedlemmer. Idrætten vælger fire medlemmer. De 3 medlemmer som byrådet udpeger, vælges for en byrådsperiode. Forslaget til bestyrelsesformand er nu på plads og der arbejdes med forslag til de to yderligere poster. Alle tre poster bliver behandlet på byrådsmøde den 7. september.
 
Fakta om Søren Møller
63 år. Bor i Aarhus. Bestyrelsesformand for DGI-byen i København, formand for bestyrelsen i Water & Wellness i Randers, formand for Collective Impact: Det åbne land som en dobbelt ressource i regi af Real Dania, medlem af Det Etiske Råd. Tidligere også formand for foreningen af DGI-huse og næstformand i Danske Spil. Formand for DGI fra 2001-2018.
Forstander for Gerlev Idrætshøjskole fra 1992-2001. Uddannet lærer og har arbejdet som folkeskolelærer og konsulent i De Danske Gymnastik- og Ungdomsforeninger, DDGU.
Kronprinsparret besøger Randers by i forbindelse med uddelingen af Kronprinsparrets Priser 2020
 
Lørdag 31. oktober kommer Deres Kongelige Højheder Kronprinsen og Kronprinsessen til Randers.
Her skal parret opleve en række af ”Bevæg dig for livet” tiltag i den nybyggede multiarena i Arena Randers.
Derefter fortsætter Kronprinsparret til overrækkelse af Kronprinsparrets Priser på Værket i Randers
 
”Det er en meget stor fornøjelse at byde Kronprinsparret velkommen til Randers.
Vi glæder os meget til at vise et Randers frem, der sprudler af fællesskab og byder på stærke ildsjæle, som skaber masser af
muligheder for bevægelse og aktivitet. Og det er samtidig en mulighed for at vise vores ikoniske Arena Randers frem.
Det bliver en fantastisk oplevelse med forskelligartede, folkelige aktiviteter, som udtrykker det rige og brede idrætsliv,” siger Torben Hansen, borgmester i Randers Kommune.
Kronprinsparret ankommer til Arena Randers kl. 15.55 og vil her blive modtaget af borgmester Torben Hansen og formand for bestyrelsen i Arena Randers, Søren Møller.
I multiarenaen venter seks ”stationer”, som hver især vil vise nogle af de mange folkelige aktiviteter i Randers.
Der vil være eksempler på bevægelse og aktiviteter for børn, familier, selvorganiserede og virksomheder, og undervejs får Kronprinsparret et indblik i, hvordan det at bevæge sig og være aktiv har indvirkning på den enkeltes liv.
 
Covid-19- forholdsregler
Til trods for at den nye multiarena kan rumme tusinder af gæster på stolene, så er der på grund af Covid-19 lukket for offentlig adgang.
Inde i multiarenaen vil 80 inviterede gæster fra byråd, folkeoplysningsudvalg og bestyrelsen for Bevæg dig for livet følge med fra lægterne, mens der på gulvet er et afgrænset antal deltagere.
Besøget i den nybyggede multiarena i Arena Randers slutter kl. 16.50.
Pressemeddelelse
2. september 2020
 
Hal 1 i Arena Randers er færdig og taget i brug
I en pressemeddelelse udsendt den 31. august 2020 af Borgmester Torben Hansen og Formand for Sundheds-, idræts- og kulturudvalget Louise Høeg, sås der tvivl omkring færdiggørelsen af den nye multiarena.

Bestyrelse og direktion i Arena Randers kan oplyse, at multiarenaen er færdig og summer af idrætsaktivitet og aktivitet i de nye møde- og konferencefaciliteter.

Vi afventer dog Voldgiftsnævnets juridiske vurdering af sag anlagt af totalentreprenøren. Denne forventes modtaget først på året i 2021.

Vi i Arena Randers har fået en fantastisk modtagelse i de nye rammer. Efter sommerferien har telefonen kimet med bookinger fra både private og erhvervslivet. Mange vil være en del af denne succes og vise de nye flotte rammer frem til kolleger eller kunder.

Netop Covid-19 restriktionerne kan vi i Arena Randers tackle, med mange m² og dermed god afstand mellem gæsterne.

Det er vi Randers dybt taknemmelig for.

En del af de kolleger vi grundet Covid-19 måtte sige farvel til i foråret er genansat.

Vi ser nu frem til, at regeringen lemper på restriktionerne, så vi igen kan åbne dørene op for lidt flere mennesker og gode oplevelser i arenaen.

Der er planlagt åbningsceremoni den 2. oktober og efterfølgende Åbent Hus arrangementer der løbende vil blive annonceret. 
 
For yderligere information kan følgende kontaktes:
 
Torben Boldsen
Bestyrelsesformand
+45 2010 3210
Gitte Nørgaard
Direktør
+45 2962 5641

Arena Randers
Fyensgade 1
8900 Randers C
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På et ekstraordinært repræsentantskabsmøde den 29. juni 2020 blev der vedtaget nye vedtægter for Randers Idrætshaller og dermed en helt ny organisering af institutionen.

Du kan læse mere herom i Randers Amtsavis
https://amtsavisen.dk/artikel/formand-s%C3%B8ges-randers-idr%C3%A6tshaller-skal-have-ny-frontfigur-efter-sommerferien
 


Retningslinjer for åbning af motionscentret i Arena Randers

Det er med stor glæde, at vi nu igen kan åbne vores motionscenter.
Vi åbner tirsdag den 9. juni 2020.

Følgende retningslinjer skal overholdes i forbindelse ved brug af centret. Har du symptomer, der kan tyde på Covid-19, skal du blive hjemme, der henvises til sundhedsstryelsens gældende retningslinjer på området.

Vi glæder os rigtig meget til at tage imod jer igen, og vi opfordrer jer alle til at følge retningslinjerne, så vi kan passe på hinanden.

På gensyn i Arena Randers
NY OG FLEKSIBEL ARENA
ER OGSÅ FOR HR. OG FRU RANDERS
Når Arena Randers åbner op igen, vil der ikke kun blive spillet håndboldkampe, afholdt koncerter og messer på stedet, men muligheder for at leje lokaler til møder, større konferencer eller private arrangementer skal være en mulighed...

Læs hele artiklen
Dinner og akustisk intimkoncert med Claus Hassing i Arena Randers den 23. oktober 2020.

Nyd en skøn aften i godt selskab og med lækker mad - Læs mere om begivenheden HER

Erhvervslejemål i Arena Randers udlejes
Bliv en del af et spændende hus. 
Du får nu muligheden for leje af lokaler i Arena Randers - College Tower – 1. sal.
Lokalerne er indrettet med: Ca. 150 m2.

Kontakt Gitte Nørgaard tlf.nr. 29625641 eller gitte@arenaranders.dk
for nærmere info.

SCI-FI-CON 2020 FLYTTES TIL LØRDAG DEN 19. DECEMBER 2020

SCI-FI-CON og Galaksedagene flyttes til december måned.

Fans af Star Wars og science fiction-genren må vente til 19. december 2020 for at dyrke deres passion i Randers. Grundet den aktuelle situation med coronavirus, har arrangørerne besluttet at flytte de årlige galaksedage.

”Det er med stor beklagelse, at vi er nødt til at udsætte årets galaksedage, men det siger sig selv, at vi ikke kan forsvare at gennemføre ”En by i galaksen” den 24.-25 april som planlagt. Udskydelsen sker af hensyn til folkesundheden og af hensyn til deltagere og gæster, som har krav på at få besked i god tid, så de ved, hvad de kan regne med, ” siger borgmester i Randers Kommune, Torben Hansen.

I år ændrer galaksedagene derfor karakter og bliver afholdt den 19. december – med mulighed for mindre aktiviteter i dagene op til. Dette betyder samtidig, at det ikke vil være det fulde program for galaksedagene, som kan flyttes. Visse programpunkter vil udgå og andre vil blive flyttet til 2021.

Siden 2018 har kommunens kulturinstitutioner og skoler været en del af ’Randers – en by i galaksen’. Udover at være et skole- og læringsprojekt er det også en årlig festival for Star Wars-fans, børnefamilier og alle som elsker science fiction. Her er der workshops med fremstilling af lyssværd og kreative produktioner med genbrugsmaterialer, trope-camp, foredrag om film, eventyr og science fiction, galakseløb med sjove opgaver – kort sagt, det er en by klædt i det galaktiske-univers.

”Med op mod 10.000 besøgende i løbet af tre dage sidste år og med et stærkt anker hos vores skoler og kulturinstitutioner, er ’En by i galaksen’ kendt for gode oplevelser blandt både borgere og gæster udefra. Derfor gennemfører vi galaksedagene senere på året og i det omfang, som er muligt. Her er det oplagt, at vi tænker i synergi med Randers Festuge og også i, at galaksedagene hænger sammen med Sci-Fi-Con,” siger Torben Hansen.

På programmet for galaksedagene er netop landets største messe for science fiction og fantasy – ’Sci-Fi-Con’. Arrangøren Benny Ray har allerede aftalt med Arena Randers, at hallen er booket til formålet den 19. december 2020.

"Jeg er selvfølgelig utrolig ked af at måtte udskyde messen, da jeg ved at der er rigtig mange der har glædet sig meget til den, men jeg lover at vi gør alt for at præsentere et spændende program på den nye dato. Jeg er er derfor nu i kontakt med både Star Wars-skuespillere, de mange cos-players og andre samarbejdspartnere for at kunne genskabe så meget af det planlagte program, som overhoved muligt. Deltagernes og gæsternes sundhed er vigtig for mig, så jeg kommer ikke udenom nye overvejelser om indretningen af stande og meget andet. Ved at flytte ’Sci-Fi-Con’ til august kommer vi forhåbentlig fri af den aktuelle smittefare,” siger Benny Ray.

På Randers Bibliotek, der i april 2018 åbnede Danmarks største offentlige samling med bøger, film og effekter fra Star Wars-universet, er projektleder Jacob Krogsøe også fortrøstningsfuld.

”Som det er nu, er en udskydelse desværre det eneste rigtige at gøre. Vi har opbygget et stærkt netværk - både på biblioteket, i Kulturhuset, på Benny Rays messe og mange andre steder. Vi har skabt et stærkt program, som vi nu vil arbejde videre med. Noget vil blive flyttet til 2021, mens andet vil kunne blive afholdt som en del af Randers Festuge. Alle vores aktører bakker op, og vi ser frem til at kunne byde velkommen til ’Randers - en by i galaksen’ i august,” siger Jacob Krogsøe.

Mælkevejen og stjernerne viser igen vej til en by i galaksen med kultur og oplevelser for hele familien, som bare skal huske at sætte kryds i kalenderen den 15. august.

KØBTE BILLETTER, gavebilletter og bestillinger af stande vil stadig være gyldige til den nye dato.

Mange konfirmationer er flyttet til senere på året - mangler du nu et sted at holde din konfirmation? 

Også konfirmationerne i 2020 er berørt af Covid-19 og er flyttet fra foråret til sensommeren.
Vi har ledige lokaler den 23/8 og 5/9 2020 i den nye lækre multiarena.
Kontakt os på tlf.nr. 86422179.

Vi viser meget gerne frem.
Det vil glæde os at høre fra dig :-)

Kære deltager,

Skolefodbold kun for piger lørdag den 14. marts 2020 i Arena Randers.

Stævneledelsen har de sidste dage arbejdet med at gør alt klar til stævnet på lørdag.

Desværre gør udviklingen af Corona virus (Covid-19), at vi må aflyse stævnet.

Anbefalingen fra myndighederne har været at aflyse alle større arrangementer.

Vi har sparet med Randers Kommune i forbindelse med smitte risikoen ved repræsentation af 15 forskellige skoler.

Som ansvarlig stævneledelse har vi valgt at følge sundhedsstyrelsens anbefaling, samt regeringens anskueliggørelse af omfangets størrelse og at vi skal passe på hinanden

Da tidshorisonten på Corona virus er noget usikker har vi valgt indtil videre at udsætte det på ubestemt tid.

Når vi i styregruppen har haft tid til at vurdere forskellige senarier kommer vi tilbage med en plan hvad vi gør.

Fodbold hilsen

Stævneledelsen

f./psfr (Pige Skole Fodbold Randers)

Villy Jakobsen



Hvor svært kan det være? Værd at vide om mænd og kvinders hjerner - Underholdende foredrag med Ann E. Knudsen.
Onsdag den 7. oktober 2020 kl. 19.00-21.00 i Arena Randers.



 

Randersmessen 2020 aflyses p.g.a. corona.

Messearrangør Jung Fair har i samråd med Arena Randers valgt at aflyse den forestående messe i Arena Randers nye multiarena.

Se artikel fra Randers Amtsavis
Læs artikel
I forbindelse med udviklingen af Coronavirus (COVID-19), får I her info om de officielle forebyggelsesanbefalinger og retningslinjer omkring forebyggelse af smitte og spredning.

Det har stor betydning, at man lokalt forsøger at forebygge smitte og spredning. Her deltager vi i den samlede indsats verden over for at inddæmme virus og dermed forhåbentlig udrydde den. Coronavirus spreder sig på samme måde som influenza, hvorfor vi blot vil opfordre til at genopfriske almindelige hygiejneregler og forsøg at undgå håndtryk.

Vi har opstillet håndspritstandere flere steder i Arena Randers og opfordre alle til at bruge den ofte.

Er der mistanke om Coronavirus er det vigtigt IKKE at møde fysisk op hos lægen, men i stedet kontakte lægen telefonisk for at undgå smittespredning.

Vi skal passe på os selv og hinanden.
 


Vi sender Kai hjem til Thyborøn

Kai Flemming Lynge rejser hjem til hjemstavnen Thyborøn, hvor han skal hjem og være bademester. 
Vi takker Kai for 5 gode år, hvor han som servicemedarbejder i Ulvehøjhallen har gjort en kæmpe forskel og ønsker ham held og lykke med sin nye hverdag som bademester. 


 

Arenaen bevæger Randers

Vil du være med til at sætte arenaen i bevægelse?

Snart slår Arena Randers dørene op til en ny topmoderne idrætshal der giver plads og mulighed for en lang række forskellige aktiviteter.

Med mulighederne i den nye hal understøttes bevæg dig for livet visionsaftalen som Randers Kommune har indgået med DIF og DGI. En aftale der skal få flere borgere i Randers Kommune til at bevæge sig.

I samarbejde bevæg dig for livet Randers, lokale idrætsforeninger, klubber og andre med gode idéer, vil vi sætte arenaen i bevægelse. Og gerne sætte den i bevægelse for målgrupper vi normalt ikke ser i hallen. Det kan f.eks. være i form af aktiviteter hvor foreninger/klubber laver nye og utraditionelle aktiviteter, hvor flere foreninger/klubber samarbejder om aktiviteter, hvor der tilbydes familieidræt, åben hal, kørestolsrace, seniorfloorball eller noget helt andet. Kun fantasien sætter grænser.

Vær med til at gøre en forskel - deltag i idémøde Vil din idrætsforening eller klub være med til at sætte arenaen i bevægelse, så deltag i idémødet. Formålet med idémødet er at være konkret på hvilke aktiviteter der kan afvikles efter indvielse af hallen. Mødet afholdes:

Torsdag d. 5. marts kl. 17-19. I Arena Randers, Fyensgade 1, 8900 Randers C

Tilmelding til Tina Skriver på tinas@arenaranders.dk senest mandag d. 2. marts.

Kender du en forening, klub eller personer der har idéer til aktiviteter, så inviter dem gerne med til mødet.

Arenaen bevæger Randers er arrangeret i samarbejde mellem Arena Randers & bevæg dig for livet Randers.

Med venlig hilsen

Gitte Nørgaard
Direktør, Arena Randers &
Jesper Jakobsen Projektleder, bevæg dig for livet Randers


Randers Store Kræmmer- og Loppemarked flyttes til efteråret

Grundet forsinkelse i byggeriet af den nye Multiarena, bliver Randers Store Kræmmer- og Loppemarked flyttet til d. 31. oktober- 1. november 2020.

Vi glæder os til at se en masse besøgende i vores nye Multi Arena til oktober.

Velgørenhedskoncert med Sigurd Barrett og Randers EgnsTeater Kor
 
Den 8. december kan man opleve Sigurd Barrett på scenen i Arena Randers, når han giver julekoncert sammen med sine musikere, bjørnen Bjørn og Randers EgnsTeater Kor.
 
Det er dog ikke en helt almindelig koncert, da alle involverede arbejder gratis, og arrangørerne bag derfor kan give alle indtægter ubeskåret til Julehjælp Randers, der bidrager til julen hos børnefamilier med begrænsede økonomiske midler. Og det glæder den erfarne musiker.
 
”Jeg vil gerne være med til at støtte op om at gøre noget for dem, der ikke har så meget. Det giver så meget mening. Julen er hjerternes fest, hvor man ikke bare fletter julehjerter, men også åbner hjerter op, siger Sigurd Barrett, der også står som forfatter og komponist bag årets juleforestilling på Randers EgnsTeater, ”Juleevangeliet the musical”.
 
Et godt match
Det er Arena Randers og Randers EgnsTeater, der sammen med Sigurd Barrett står bag koncerten, og for direktør i Arena Randers, Gitte Nørgaard, giver det god mening at gå sammen med byens producerende teater om en julekoncert for velgørenhed.
 
”i Arena Randers er vi altid interesserede i at støtte en god sag. Slået sammen med en god julefortælling synes vi, matchet var super godt. Arena Randers er en del af Randers, og vi vil gerne vores by og styrke de brede samarbejder i byen. Dernæst vil vi gerne stolt vise vores nye multiarena frem, som vi glæder os til står færdig i januar 2020,” siger Gitte Nørgaard, der efter koncerten kan tilbyde interesserede et smugkig ind i den næsten færdigbyggede multiarena.
 
Leder af Randers EgnsTeater, Peter Westphael, er begejstret over den store lyst til at give børnefamilier med begrænsede midler en håndsrækning i julen.
”Det har absolut ikke været svært at sælge ideen. Der har over hele linjen været en fantastisk opbakning. Hallen er gratis. Alle medarbejdere arbejder gratis. Det samme gør lyd- og lysfolk og naturligvis koret og Sigurd Barrett,” siger Peter Westphael.
 
Forelsket i koret
At det lige er Randers EgnsTeater Kor, der er med Sigurd Barrett på scenen, skyldes ikke kun, at koncerten foregår i Randers. Han samarbejder ofte med lokale kor, hvor han kommer frem, men denne gang er det anderledes. Faktisk skal koret med ham på hans juleturne og har koncerter sammen med ham i blandt andet Aalborg, Hadsten og Aabenraa.
 
Første gang, han mødte koret, var til fire jubilæumskoncerter, han gav på Randers EgnsTeater i august, hvor koret var inviteret med på scenen. Og det var kærlighed ved første tone.
 
”Med 200 koncerter om året møder jeg rigtig mange kor rundt omkring. På alle niveauer. Men det niveau, jeg oplevede her, oplever jeg meget sjældent, hvis nogensinde. Jeg blev simpelthen taget med bukserne nede,” fortæller Sigurd Barrett, der ikke kunne slippe dem igen og altså derfor inviterede dem med til en håndfuld af sine julekoncerter.
 
Og den særlige kemi mellem Sigurd Barrett og Randers EgnsTeater Kor kan man altså opleve i Arena Randers 8. december kl. 11. Billetter koster 75 kroner og kan købes på randersegnsteater.dk.
 
Fakta:
Julekoncert med Sigurd Barrett
Ny medarbejder i Arena Randers pr. 1. november

Den 1. november 2019 er Marianne Buje ansat som administrativ medarbejder i Arena Randers.

Marianne kommer fra en stilling som desk receptionist på Montra Hotel Sabro Kro og har tidligere været ansat på Scandic Randers. Marianne er udlært på kokke- og tjenerskolen i Aalborg.

I Arena Randers vil Mariannes arbejdsopgaver primært være salg og afvikling af konferencer samt koordinering mellem køkken og administration. Herudover salg af partnerskaber og andre administrative opgaver.
Vi glæder os rigtig meget til samarbejdet med Marianne.


Nordisk Mesterskab (NM) er en konkurrence med op mod 350 deltagere fra hele norden, og en event med stor opmærksomhed og publikumsinteresse. Derfor var det også en begejstret Torben Kjeldsen, forretningsfører i RgF, som kunne offentliggøre samarbejdet og placeringen af NM.

 ”I RgF er vi mere end klar til at være medvært ved et internationalt TeamGym stævne som Nordisk Mesterskab. Efter i en årrække at have været arrangør af forskellige konkurrencer lige fra Nordjysk Mesterskab til Danmarksmesterskabet, synes vi, at vi har den erfaring og det mod, der skal til for at tage skridtet op på internationalt niveau”

GymDanmark har gennem de sidste fire år udviklet og løftet standarden og afviklingen af internationale events. Dette er et led i en strategi omkring branding, internationalt samarbejde og udvikling af gymnastikken. Og at RgF kan løfte opgaven og være med til at udvikle eventen er Formanden for Udvalget for TeamGym Frank Veje Jakobsen ikke i tvivl om:

” Vi har et godt og stærkt samarbejde med Randers, og jeg er glad for, at vi nu kan gå et skridt videre og afholde et NM i Randers. Med den nye multiarena i Randers og de erfaringer, som der er har oparbejdet, så skal det nok blive en god og professionel event, vi får afviklet i samarbejde med hele deres stab”. Denne betragtning deler de i Randers; ”Vi er kendt for at gøre tingene lidt anderledes og skubbe til standarderne, og det vil vi helt sikkert også gøre denne gang”, slutter Torben Kjeldsen, der glæder sig rigtig meget til at byde TeamGym eliten velkommen i de nye rammer i Arena Randers.

Nordisk Mesterskab bliver det første internationale Gymnastikevent i den nye multiarena i Randers og begejstringen er derfor også stor hos direktøren i Arena Randers.

”I Arena Randers har vi hænderne oppe over hovedet og glæder os rigtig meget til samarbejdet. Dejligt når et langt og godt samarbejde med GymDanmark og Randers gymnastiske Forening munder ud i De Nordiske Mesterskaber i TeamGym.  Det glæder vi os til at lægge rammer til – og specielt lægge rammer til det, med den nye multiarena som én af grundstenen i mesterskabet”, udtaler Gitte Nørgaard, Direktør i Arena Randers.

Hos Randers Eventsekretariat bakker eventchef Mette Bertelsen op om arrangørerne og ser frem til mesterskabet.

”Det ligger godt i tråd med de events vi ellers arbejder med. I Randers har vi et helt særligt fokus på sport og idræt. Hvert år vil vi gerne have en brede af store sportsevents til glæde for både borgere og gæster i byen”.

Reception - Gitte Nørgaard 60 år

I anledning af direktør Gitte Nørgaards 60 års fødselsdag vil det glæde os at se forretningsforbindelser, samarbejdspartnere og venner af huset til reception i Arena Randers fredag den 4. oktober 2019 kl. 11.30-13.30.

Der vil ved samme lejlighed være mulighed for et lille kig til byggeriet.

Receptionen finder sted i vorese nyrenoverede caféområde, og der vil være indgang fra Sjællandsgade. 
M.h.t. parkering henvises der til p-pladserne foran Arena Randers og ved tennishallen samt de i Sjællandsgade afmærkede båse.

 

Reception - Knud Andersen 60 år

I anledning af servicechef Knud Andersens 60 års fødselsdag vil det glæde os at se forretningsforbindelser og samarbejdspartnere til reception i Arena Randers fredag den 20. september 2019 kl. 11.30-13.30.

Receptionen finder sted i vorese nyrenoverede caféområde, og der vil være indgang fra Sjællandsgade. 
M.h.t. parkering henvises der til p-pladserne foran Arena Randers og ved tennishallen samt de i Sjællandsgade afmærkede båse.

 

Årets Sports Leadership

Ved Tradium’s translokation i Arena Randers overrakte Arena Randers et legat til Karoline Byskov 3.a. - Årets Sports Leadership - der går til en elev, der har udmærket sig særligt på Sports Leadership linjen. Læs mere HER!

Ny padelbane hos Randers Tennisklub

Stort tillykke til Randers Tennisklub, som nu kan åbne deres helt nye Padel Tennisbane. Officiel indvielse af den nye bane er torsdag den 4.juli kl 15.30.
Hvis du endnu ikke ved, hvad Padel Tennis er, så kan du lære det lige her: Padel spilles på en bane der er 20 meter gange 10 meter. Der er et net i midten, og der er bander rundt om banen. Som oftest glasvægge og et gitter på noget af siderne. Der findes også mindre singlebaner, men det er typisk på den store bane, der spilles – og det er kun som double. I hvert fald i officielt regi. Helt grundlæggende gælder det for begge par at komme frem til nettet og forsvare det. Og som udgangspunkt holder man sin side. Det gælder også, når der bliver loopet over en, og man skal tilbage. Der vil modstanderne ofte søge frem til nettet. Som træning kan det godt spilles som single. Her kan det anbefales at spille på halv bane, gerne diagonalt. Det kan der komme en ganske fin dyst ud, hvor du får trænet vigtige padel-elementer, som at komme frem til nettet og forsvare det.

Find ud af mere om spillet HER!
Du kan læse mere og evt. tilmelde dig HER!
Følg med på Randers Tennisklubs Facebook-side

Arena Randers ønsker et stort tillykke med den nye faciliteter!